TITLE

RUSSIAN NETWORK TV-6 WINS BATTLE IN COURT

PUB. DATE
January 2002
SOURCE
Daily Variety;1/2/2002, Vol. 274 Issue 22, p24
SOURCE TYPE
Trade Publication
DOC. TYPE
Article
ABSTRACT
Reports that a Russian court overturned a lower court ruling that the TV-6 network was insolvent and should be liquidated. TV-6 deputy director Aleksandr Berezin's belief that the court has effectively killed the bankruptcy proceedings; Shareholder Lukoil-Garant's invocation of a law demanding a company close if its nets assets are less than its founding capital; Station's open criticism of Russian President Vladimir Putin.
ACCESSION #
5841962

 

Related Articles

  • Credibility crisis? Trigoboff, Dan // Broadcasting & Cable;01/15/2001, Vol. 131 Issue 3, p103 

    Focuses on the impact of the endorsement of top politicians on th credibility of WCVB-TV in Boston, Massachusetts. Praises from Thomas Menino and Joe Kennedy; Promotion of the station's community activities and coverage of local events; Compromise on the independence of the news coverage of...

  • Conspiracy? You've got to be kidding.  // Electronic Media;11/27/2000, Vol. 19 Issue 48, p9 

    Editorial. Focuses on the accusation against the television networks for conspiracy to get United States presidential candidate, Al Gore elected. Support of Representative Billy Tauzin to the conspiracy theory; Bias of the television networks toward cutting costs; Reliance of Fox News on the...

  • Political system allows local TV to cash in. Jones, Terry // St. Louis Journalism Review;Nov2000, Vol. 30 Issue 231, p13 

    Discusses how political advertising has become big business for television stations in Saint Louis, Missouri in the year 2000. Stations that rank among the top in terms of political advertising revenues; Appeal to television stations to give something back to the electoral process. Balance...

  • Russia prosecutor calls in NTV chief for questioning. Holdsworth, Nick // Hollywood Reporter -- International Edition;11/21/2000, Vol. 365 Issue 40, p12 

    Reports that Russian political pundit and president of NTV television, Yevgeny Kiselyov, was summoned for questioning by the prosecutor general in Moscow in November 2000. Interrogation met by Kiselyov related to a program broadcast by the channel some years ago; Reputation of NTV of airing...

  • Celebrities in Action and Other News News Factors of German TV news 1992 - 2004 Results From a Content Analysis. Maier, Michaela; Ruhrmann, Georg // Human Communication;Summer2008, Vol. 11 Issue 2, p201 

    Based on recent theoretical discussions on the construction of news events using news factors as selection criteria, the current study conducted a quantitative content analysis on a sample of 3,042 news reports from eight German TV stations from the time period between 1992 and 2004. We will...

  • India clamps down. Gupta, S.D. // Electronic Media;04/12/99, Vol. 18 Issue 15, p32 

    Reports on the plan of the Indian government to implement an obscenity code and advertising limits on domestic and foreign cable networks. Aim of creating a level playing field for public broadcaster Doordarshan; Fears by the ruling political party on the impact of foreign shows on Indian...

  • CNN=Politics. Whitney, Daisy // Television Week;6/11/2007, Vol. 26 Issue 24, p24 

    The article reports on the advertising campaign created by CNN promotions producer John Dance for the "CNN=Politics" campaign. The network's goal in developing the campaign was to convey that CNN was a source for facts and perspective regarding political coverage. The campaign grew from the idea...

  • Fox 2 is not Fox. Frohlichstein, Tripp // St. Louis Journalism Review;Sep2004, Vol. 34 Issue 269, p8 

    Discusses issues related to television stations and television broadcasting in the United States. View on similarity of KTV1 (Channel 2) with Fox News Channel in terms of being fair and balanced in the reporting of news; Promotional items and teases shown at KTV1; Coverage made by Channel 2's...

  • Tuned out in Brazil. Aufderheide, Pat // Columbia Journalism Review;May/Jun1984, Vol. 23 Issue 1, p6 

    This article exposes the pro-government bias of Brazil's biggest network TV Globo, especially in broadcasting demonstrations led by opponents of the twenty-year-old military government last winter. TV Globo is not only the biggest network in the country, it is considered the fourth largest...

Share

Read the Article

Courtesy of THE LIBRARY OF VIRGINIA

Sorry, but this item is not currently available from your library.

Try another library?
Sign out of this library

Other Topics